Октябрь
11.10.2021
Календарный план старшей группы «Сулусчаан»
С 11 октября по 15 октября 2021г.
11 октября, понедельник |
Ознакомление с окружающим миром |
Тема: «Мин». Сэьэргэьиэх. Дьиэ кэргэнин туьунан кэпсээ. Ыалларын кимнээхтэрий? То5о ыаллар дииллэрий? Олонхо олугун иьит. Мойбор Дьолуо о5онньор а5алаах, Кыйдам Кыыдаан эмээхсин ийэлээх, Сэттэ тэбиик мохсо5ол эдььиийдээх, То5ус тойон ексеку убайдаах, Кеьунэн олуктаах, Куннугунэн ойуулаах Куенэ Ке5еччер аттаах Куустээх уохтаах Кун Эрили Куннээн-керулээн олорбута эбитэ уьу. (Сергей Васильев-Борогонскай «Кун Эрили») Олукка кимнээх туьунан кэпсэннэ? -Олонхо ыалын туьунан эбит. Кун Эрили тереппуттэрэ кимнээх эбиттэрий? -Кини бииргэ тереебуттэрдээх этэ дуо? -Эн дьоннун кэпсээ эрэ. Эдьиийдээххин, убайдааххын дуо? Хайалара улаханый? Бырааттааххын, балыстааххын дуо? Хайалара кыраный? Хаьыс о5о буола5ын, Сиэрдээх буол. Кемускэс санаалаах кун киьитэ, Аьыныгас санаалаах айыы киьитэ буол.
Оонньуо5ун. Бол5ойон иьит. Бол5ойон истин уонна хамсанын: уол, эр киьи аатын иьиттэххитинэ ыстана5ыт, кыыс, дьахтар аатын иьиттэххитинэ еттук баттана5ыт, кыыл аатын иьиттэххитинэ - хамсаабакка тура5ыт. Ыытааччы. Дьурулуйар Ньургун Боотур, Барбос, Маша, Мария Ивановна,Буетур, Петя, Кыйдам Кыыдаан эмээхсин, Мурзик, Сулус, Куенэ Ке5еччер ат, Куннэй, Аана эмээхсин, Дьулус, Кун Эрили, Туйаарыма Куо, Мичил, Моойторук, Муурка.
Дьиэ кэргэн туьунан хоьоон. Мин дьиэ кэргэним. Тойон эрбэ5им -эьэм, Семуйэм-эбэм, Ортокум -а5ам, Аата суо5ум-ийэм, Ылгын чыкыйа-мин бэйэм.
Таабырынна таай. -Киэьэ дьоиммут улэттэн Кэлитэлээн бардылар. Маннай кэллэ ийэбит, Онтон киирдэ а5абыт, Тохтуу туьээт эдьиийбит, Кини кэннэ убайбыт. Бары бииргэ хаспытый? Литература: «Тереебут алаьам» 4 стр. |
. |
Дьиэ кэргэн хартыыната Илии хартыыната |
||
Рисование |
«Веселые игрушки». Развивать эстетическое восприятие, образные представления и воображения детей. Познакомить с деревянной богородской игрушкой. Учить выделять выразительные средства этого вида народных игрушек. Воспитывать интерес и любовь к народному творчеству. Развивать фантазию. Учить выбирать материал для рисования по своему желанию. |
|
Фото богородской игрушки. |
|||
12 октября, вторник |
Математика |
Учить считать в пределах 6, показать образование числа 6 на основе сравнения двух групп предметов, выраженных соседними числами 5 и 6. Продолжать развивать умение сравнивать до шести предметов. По длине и раскладывать их в возрастающем и убывающем порядке, результаты сравнения обозначать словами: самый длинный, короче, еще короче, самый короткий (и наоборот). Закреплять представления о знакомых объемных геометрических фигурах и умение раскладывать их на группы по качественным признакам (форма, величина). |
|
4 набора с объемными фигурами, шар, куб, цилиндр. Каждая фигура представлена в двух размерах. |
||
Лепка. Аппликация |
Аппликация. «Блюдо с фруктами и ягодами». Продолжать отрабатывать приемы вырезывания предметов круглой, овальной формы. Учить делать ножницами на глаз небольшие выемки для передачи характерных особенностей предметов. Закреплять приемы аккуратного наклеивания. |
|
|
|||
13 октября, среда |
Развитие речи |
«А» дор5оону чуолкайдык санарарга уерэтии. Дьарыкка бэлэмнэнии. «А» дор5оонноох тыллары этиттэрии: ат, мас, аан, хаас, алаадьы, ачыкы, атах. Оонньуу. «Чыычаах о5олоро» стр.16 Санарар уорганнарын сайыннарар эрчиллиилэр: «Аа, лаа, даа, саа». Дор5оонно улэ. Логоритмика. Ойуунан улэ. Хамсаныылаах тохтобул. Литература: И.И. Каратаев «О5ону чуолкайдык санарарга уерэтии уонна сурукка уерэнэргэ бэлэмнээьин. 16 стр. |
|
|
||
14 октября, четверг |
Обучение к грамоте |
«У» дор5оону чуолкайдык санарарга уерэтии. «Ырыа ыллыыбыт» оонньуу. Уоспутун чорботон баран, о5ону кытта тэннэ ыллыыбыт: «Ту-ту-ту, ду-ду-ду» «Тыал тустэ» оонньуу. Тыл эрчиллиитэ. Тыыныы эрчиллиитэ. Хоьоону аа5ыы. Хамсаныылаах тохтобул. Ойуунан улэ. Уруьуйдааьын |
|
|
||
Экология |
Просмотр экологического мультфильма «Мальчик и земля» (You Tube) Обсуждение. Рассказ. |
|
|
|||
15 октября, пятница |
Экономика |
«Азбука денег» Уроки тетушки Совы. Развивающий мультфильм для детей. (You Tube) Обсуждение. |
|
|
||
Конструирование. Ручной труд |
«Машины». Формировать представления о различных машинах, их функциональном назначении, строении; упражнять в плоскостном моделировании, в умении самостоятельно строить элементарные схемы с несложных образцов построек и использовании в их конструировании; формировать представление о колесах и осях, способах крепления. |
|
Материал. Набор LEGO или другие конструкторы |
|||
Календарный план дистанционного обучения старшей группы «Сулусчаан»
С 18 октября по 22 октября 2021г.
Тема: Домашние и дикие животные.
Цель: Обогащать представление детей о многообразии признаков животных, обитающих в разных климатических условиях. жаркого юга и холодного севера).
18 октября, понедельник |
Ознакомление с окружающим миром |
Алтынньы. Кыраьа хаар. Алтынньы ый уратыларын, кыыл, кетер-суурэр уратыларын быьаар. Дьиэ, тыа, толоон кыыларын ойууттан керен араарыы. Сэьэргэьии. Маннайгы хаар туьэрин кербуккун кэпсээ. Эн тула5ар туох уларыйыы буолбутун, тугу санаабыккын иьитиннэр. Хаар тустэ5инэ, тула туох уларыйыы буоларын, тугу саныыргын кэпсээ. Айымньыны иьит. Кыраьа хаар. (Николай Якутскай) Литература: «Аар айыл5а» 8 стр. Хоьоон. «Маннайгы хаар» Бэ5эьээ хара сир этэ, Беелуун туспут сана хаар. Керуеххэ тугун кэрэтэй, Барыта урун тунаар. Ба5аналар тенургэстэр Манан бэргэьэлээхтэр. Куобах сонноох хахыйахтар Сиэттиьэн наннаспыттар. Кыыллары ааттаталаа, уратыларын этитэлээ. Дьиэ кыыллара. Тыа кыыллара. Кетер кынаттаахтар. Ес хоьооно. Суон ойуур курдук дурда, халын ойуур курдук хахха буол. Атас туьугар атах тостор. Улэ-дьол аргыьа. Сиэрдээх буол. Алтынньы - Хотой айыы ыйа. Хотой - саамай улахан, куустээх кетер. Кинини кетер ыраахтаа5ыта диэн эмиэ этэллэр. Хотой тумэр, дьону бииргэ сырытыннарар уеруйэ5и биэрэр айыы буолар. Тумсуулээх норуот кыайыгас. Оннук дьон дьоллоохтук олорор. Алгыс. Саргы-дьаалы салалылыннын! Ерегей талаан урдээтин! Айыы аймах дьоллоннун Туску! |
|
Кыыллар ойуулара. Хотой ойуута. |
||
Рисование |
«Девочка в нарядном платье» Учить детей рисовать фигуру человека; передавать форму платья, форму и расположение частей, соотношение их по величине более точно, чем в предыдущих группах. Продолжать учить рисовать крупно, во весь лист. Закреплять приемы рисования и закрашивания рисунков карандашами. Развивать умение оценивать свои рисунки и рисунки детей, сопоставляя полученные результаты с изображаемым предметом, отмечать интересные решения |
|
Иллюстрации девочек в нарядных платьях. |
|||
19 октября, вторник |
Математика |
Учить считать в пределах 7, показать образование числа 7 на основе сравнения двух групп предметов, выраженных числами 6 и 7. Продолжать развивать умение сравнивать до 6 предметов по ширине и раскладывать их в убывающем и возрастающем порядке, результаты сравнения обозначать словами: самый широкий, уже, еще уже, самый узкий (и наоборот). Продолжать учить определять местоположение окружающих людей и предметов относительно себя и обозначать его словами: впереди, сзади, слева, справа. |
|
|
||
Лепка. Аппликация |
Аппликация. «Наш любимый мишка и его друзья». Учить детей создавать изображение любимой игрушки из частей, правильно передавая их форму и относительную величину. Закреплять умение вырезывать части круглой и овальной формы, аккуратно наклеивать изображение, красиво располагать его на листе бумаги. Развивать чувство композиции. |
|
|
|||
20 октября, среда |
Развитие речи |
«О» дор5оону чуолкайдык санарарга уерэтии. «Бу курдук тегурут». Иитээччи халаачык ойуутун эбэтэр бэйэтэ кердерер. – О5олор, бу курдук уоьун ким тегурутуей? (о5олор тегурутэллэр). «Чэй иьэбит». Минньигэс сыттаах чэйи сыттыыбыт. (Муннунан салгыны э5ирийэллэр уонна теттеру таьаараллар). «Чэйбитин сойутабыт». Муннунан салгыны э5ирийэллэр уонна айахтарынан сыыйа урэллэр. «Чэй иьэбит». Муннуларынан салгыны э5ирийэллэр уонна уостарын чорботон салгыны таьаараллар. Дьарык хаамыыта. -О5олор, Оля тииьэ ыалдьыбыт(Куукуланы кердерер). Тииьэ олус ыалдьар: «О-оо-ооо!» Оля ытаама, Билигин быраас кэлиэ. Быраас кэллэ. Оля тииьин керде. «Ооо! Оля ытаама, тиискин эмтээтим»,-диэтэ. Оля утуердэ. О5олор, Оля хайдах ытаата? Быраас кэлэн туох диэтэ? Хамсаныылаах тохтобул. «Отоннуо5ун» О5уруо курдук отоннору Оноойукпар ургуубун. Олох сотору оноойугум Отонунан туолуо5а. Литература: И.И. Каратаев «О5ону чуолкайдык санарарга уерэтии уонна сурукка уерэнэргэ бэлэмнээьин. 19 стр. |
|
Куукула ойуута. |
||
21 октября, четверг |
Обучение к грамоте |
«Э» дор5оону чуолкайдык санарарга уерэтии. «Ким сатаан мичээрдиир?» оонньуу. Куобахчаан ыалдьыттыы кэллэ. Кинини кердербут эрэ уерэбит. Киьи уердэ5инэ, хайыырый? Мичээрдиир. Оччо5о тииспит барыта кестер. «Минньигэс барыанньа» тыл эрчиллиитэ. Иитээччи Оля куукула барыанньа сии олорор ойуутун кердерер. Кыыс уоьугар барыанньа биьиллибит. Ону хайаабытый? Утуктуе5ун эрэ. «Э» дор5оонноох тыллары этиттэрии: эт,эьээ, эбээ, эьэ, мээчик, бэрэски , бэргэьэ. Дьарык хаамыыта. Логоритмика. Саьыл курдук сэрэнэн хаамабын. Куобах курдук ойуоккалаан ылабын. Бере курдук тургэнник суурэбин. Эьэ курдук утуйан тахсабын. (Кыыллары утуктэн араастаан хаамаллар) О5олордуун кэпсэтии. Эбээ тугу гынарый? Эьээ тугу гынарый? Хоьоону истии. Эьээ!Эьээ!-диэтэххэ, Эбээ!Эбээ!-диэтэххэ Э эрэ иьиллэр Э эрэ этиллэр. Бары этиэ5ин: Эьээ, эбээ! Мин эьэбин таптыыбын.Мин эбэбин таптыыбын. |
|
Хартыыналар. |
||
Экология |
Зоопарк. Развивающие видео про животных для детей от 0 до 6! «Дикие животные» Развивающая игра. |
|
|
|||
22 октября, пятница |
Экономика |
«Азбука финансовой грамотности» Смотр мультфильма о финансовой грамотности «Смешарики». |
|
|
||
Конструирование. Ручной труд |
«Самолеты, вертолеты, ракеты, космические станции». Цель: Расширять представления детей о различных летательных аппаратах, их назначения(пассажирский, военный, спортивный, научно-исследовательский, грузовой итд). Формировать обобщенные представления о данных видах техники. |
|
Геометрические фигуры, фломастеры, простые карандаши, ластики, строительный материал, конструкторы. |
|||
Календарный план дистанционного обучения старшей группы «Сулусчаан»
С 25 октября по 29 октября 2021г.
Тема:.»Моя семья»
Цель: Закреплять представления о семье, семейных и родственных отношениях. Развивать понимания, как поддерживаются родственные связи (переписка, разговор по телефону, посещения, электронная почта) некоторые традиции своей семьи, любимые занятия членов семьи.
25 октября, понедельник |
Ознакомление с окружающим миром |
«Прогулка в лесу». Расширять представления о разнообразии растительного мира. Рассказать о видовом разнообразии лесов: лиственный, хвойный, смешанный. Учить называть отличительные особенности деревьев и кустарников. Формировать бережное отношение к природе. Систематизировать знания о пользе леса жизни человека и животных, о правильном поведении в лесу. |
|
|
||
Рисование |
«Как мы играли в подвижную игру «Медведь и пчелы». Продолжать формировать у детей образные представления, воображение. Развивать умение создавать сюжетные композиции, определенные содержанием игры. Упражнять в разнообразных приемах рисования, в использовании различных материалов. |
https://yandex.ru/video/preview/11904450151739271231 |
|
|||
26 октября, вторник |
Математика |
Продолжать учить считать в пределах 6 и знакомить с порядковым значением числа 6, правильно отвечать на вопросы «Сколько?», «Который по счету?», «На котором месте?». Продолжать развивать умение сравнивать до шести предметов по высоте и раскладывать их в убывающем и возрастающем порядке, результаты сравнения обозначать словами: самый высокий, ниже, еще ниже, самый низкий (и наоборот). Расширять представления о деятельности взрослых и детей в разное время суток, о последовательности частей суток. |
https://yandex.ru/video/preview/283611756835081035 |
|
||
Лепка. |
«Козлик» (лепка). Продолжать учить детей лепить фигуру. Использовать прием раскатывания столбика, сгибания его и разрезания стекой с двух концов (Так лепятся ноги). Развивать эстетическое восприятие. |
https://yandex.ru/video/preview/11663613812930600123 |
|
|||
27 октября, среда |
Развитие речи |
«Ы», «И» дор5ооннору чуолкайдык санарарга уерэтии. Тыл эрчиллиитэ: «Минньигэс барыанньа», «Тылгын кистээ». Тыыныы эрчиллиилэрэ. Сиэл мээчиктэри уруу, мээчиги дьиэтин иьигэр киллэрии. Тыллары хатылааьын: ыт, ыл, мыыла, ыыт, кыыс, ытыс, ынах, массыына. Тарбах эрчиллиитэ. Тарбахтарбытын имитэбит. Хас биирдии тарбахпытын сылаас илиибитинэн имэрийэбит, очоо5о биьиги тарбахтарбыт уьукталлар. «Мээчик эрчиллии. Имэрийэн баран илиибитин мээчик курдук туттубут, онтон тарбахтарбытын ыстыбыт. Хомуйа туттубут, ыстыбыт. Тыыныы эрчиллиитэ.Испит тугэ5инэн тыын ыллыбыт, тыыммытын таьаарарбытыгар «Ьии, ьии! Ьыы,ьыы!» диэн таьаарабыт. Дор5оонно улэ. Логоритмика. Кып-кыра чычып-чаап, Хап-хара харахтаах, Кып-кыра чычып-чаап Чыып-чаап ырыалаах. Хамсаныылаах тохтобул.Битии. Битийэбит, атахпытын хамсатабыт, миэстэбитигэр турабыт (атахтарын битийэллэр). |
|
|
||
28 октября, четверг |
Обучение к грамоте |
Правила пользования карандашом,ручкой. Штриховка и письмо печатной буквы А,а. |
https://yandex.ru/video/preview/12231561861719965101 |
|
||
Экология |
«Корова и коза»-домашние животные». Формирование обобщенных представлений о домашних животных. |
https://yandex.ru/video/preview/12578569809815593747 |
|
|||
29 октября, пятница |
Экономика |
Безопасность и сохранение здоровья. Формировать у детей бережное отношение к здоровью, привычку к здоровому образу жизни. |
https://yandex.ru/video/preview/8600305411275529821 |
Дидактическая игра «Как избежать неприятностей». |
||
Конструирование. Ручной труд |
«Роботы» Упражнять детей в создании схем и чертежей; в моделировании и конструировании из строительного материала и деталей конструкторов: развивать воображение, внимание, сообразительность стремление к экспериментированию, понятливость. Умение строить умозаключения на основе своего опыта и здравого смысла, внимание сосредоточенность; формировать представления об объемных телах, их форме, размере, количестве. |
https://yandex.ru/video/preview/2620898019277523043 |
Геометрические фигуры, строительный материал, конструкторы. |
|||
«